Ads 468x60px

Friday 10 July 2015

Cara Merawat Keputihan Semasa Mengandung dengan Bawang Putih

Lazimnya, wanita mengandung akan selalu diserang keputihan. Pencetus utama jangkita ini adalah kerana perubahan hormon yang dihadapi oleh wanita hamil itu sendiri. Perubahan hormon ini akan menyebabkan kawasan sekitar faraj yang menjadi lebih mesra bakteria. Antara perubahan yang terjadi adalah perubahan keasidan (pH) pada kawasan faraj dain ini merangsang pertumbuhan bakteria mahu pun kulat. Justeru, impak daripada jangkitan ini akan menyebabkan pengeluaran cairan putih dan berbau

Perlu diingat, keputihan pada faraj ini berkemungkinan adalah jangkitan kulat dan boleh menyebabkan kegatalan. Jangkitan bakteria ini juga berisiko menyebabkan kematian bayi dalam kandungan. Menggunakan krim untuk disapukan pada faraj juga berisiko menyebabkan jangkitan fungal ini menjadi bertambah kronik. Secara logiknya, kita seolah-olah membersihkan bakteria tetapi hakikat sebenar adalah kuman semakin membiak dan merebak.

✳Atasi Keputihan Dengan Garlic Complex✳


Bagi wanita hamil, bawang putih boleh membantu melancarkan peredaran darah, menurunkan tekanan darah dan mengurangkan tahap kolesterol. Bawang putih juga berpotensi mengurangkan keletihan semasa mengandung. Selain itu, kajian daripada Universiti Maryland Medical Center, menunjukkan bawang putih ini berupaya memusnahkan bakteria berbahaya, kulat dan virus. 

Menurut kajian dari University of Pittsburgh Medical Center, bawang putih sangat sesuai dan berpotensi dalam membantu dalam merawat jangkitan faraj, termasuk sindrom keputihan semasa mengandung. Garlic Shaklee berfungsi seperti antibiotik semulajadi dan memusnahkan bakteria penyebab keputihan.

Dapatkan Garlic Complec dan cara pengambilan yang betul dengan menghubungi saya,

Shaklee Simpang Renggam

SID : 1115221
Whatsapp Saya : 019-7700957
Cari saya di FB : A'thirah Aider
LIKE page Saya : Azalea Beauty & Healthcare, Awak Nampak Cantik

0 comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates