Ads 468x60px

Saturday 10 May 2014

KEHEBATAN VITAMIN C SHAKLEE


TAHUKAH ANDA!!!!!
 Vitamin C Shaklee adalah vitamin larut air dalam kategori antioksidan yang amat penting pada tubuh untuk mencegah proses oksidasi. Proses oksidasi  secara mudahnya bolehlah diibaratkan sebagai proses dimana besi menjadi karat, belahan epal menjadi hitam, susu menjadi ketulan keras lalu mengapung dan sebagainya.

Vitamin C Shaklee – Sumber Antioksidan Semulajadi
 
Antioksidan merupakan zat yang mampu memperlambat atau mencegah proses oksidasi. Zat ini secara nyata mampu memperlambat atau menghambat oksidasi zat yang mudah teroksidasi meskipun dalam konsentrasi rendah.Antioksidan juga sesuai didefinisikan sebagai proses yang melindungi sel dari efek berbahaya radikal bebas.  

Vitamin C Shaklee Penting Menentang Serangan Radikal Bebas

Radikal bebas adalah spesies yang tidak stabil karena memiliki elektron yang tidak berpasangan dan mencari pasangan elektron dalam makromolekul biologi.  Protein lipida dan DNA dari sel manusia yang sihat merupakan sumber pasangan elektron yang baik. Kondisi oksidasi dapat menyebabkan kerosakan protein dan DNAkanser, penuaan, dan penyakit-penyakit lainnya.


KESIMPULAN: Vitamin Antioksidan dapat melindungi dari banyak penyakit-penyakit pembunuh  masa kini. 


Sumber  Vitamin C Shaklee  500mg adalah vitamin 100% semulajadi yang dilepaskan  secara berperingkat-peringkat iaitu jam demi jam

Vitamin C Shaklee adalah kategori vitamin larut air dan tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian melalui peluh dan air kencing.   

Vitamin C Shaklee 500 mg, dengan pelepasan berperingkat dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan kerana ianya dilepaskan secara berperingkat bersesuaian keperluan badan dan mampu memberi perlindungan lebih lama kepada sel-sel tubuh

Satu tablet  Vitamin C Shaklee 500mg yang semulajadi ini adalah bersamaan 71/2 biji  (termasuk bijinya) oren califonia yang baru dipetik. Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C didalam dua tablet mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam.
Setiap tablet mengandungi 120 mg bioflavonoid yang meningkatkan keberkesanan vitamin C untuk melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.  Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta keseluruhan kesihatan tubuh badan.

Manfaat Utama Vitamin C


~ Merangsang Pembentukan Kolagen
        
   Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu mampu   mengurangkan kedut dan otot menjadi lembik untuk mendapatkan manfaat awet muda.

~ Memerangi kanser         
    Satu-satunya antioksidan yang berkuasa dan mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh, merangsang pengeluaran T-cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia merbahaya dari tubuh dengan berkesan. la juga mampumenghapuskan radikal bebas sebelum ianya menyerang sel-sel kita.

~ Mengekalkan Kolesterol Sihat
          
   Ianya mampu mengurangkan kolesteral dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, pendarahan serbral dan skurvi

~ Kecantikkan Kulit
   Mencerah, menghalus dan menganjalkan kulit dan menghalang pembentukan pigmentasi / jeragat.
 
 ~ Meningkatkan sistem lmun          
    Membina sel darah merah yang sehat, membantu penyerapan zat besi, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuh sistem imun, mempertingkatkan pertahanan terhadap alergi hidung dan kulit.

~ Mempercepatkan waktu pemulihan selesema dan asthma.   

~ Mengatasi pendarahan gusi, lebam dikulit, mempercepatkan penyembuhan luka
       
 

0 comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates