Ads 468x60px

Saturday 22 August 2015

Wanita Hamil Memerlukan 1200 mg Kalsium Sehari

Mengapa kalsium sangat diperlukan sepanjang kehamilan? 


Dianggarkan sebanyak 99% kalsium dalam badan disimpan dalam tulang. Apabila kalsium yang diambil setiap hari berkurangan daripada keperluan maka kalsium dari tulang akan dilepaskan mengikut keperluan kalsium pada hari itu. 

Namun, jika pengambilan kalsium cukup setiap hari maka tulang akan menjadi kuat. Keperluan kalsium ibu hamil setiap hari meningkat berbanding wanita tidak hamil. Ibu hamil memerlukan kalsium sehingga 1,200 mg setiap hari berbanding hanya 400 mg bagi wanita normal. 

Kalsium dapat melindungi bayi dalam kandungan serta mengelakkan risiko anak mengalami hipertensi. Jadi, ibu yang mengandung perlu mengambil berat pengambilan makanan mereka setiap hari. Pastikan makanan kaya kalsium seperti susu, yogurt, keju, ikan salmon dan lain-lain lagi masuk dalam senarai menu harian sepanjang hamil.

Anda juga boleh mengamalkan supplemen kalsium Shaklee bagi menambah keperluan kalsium untuk anda dan bayi yang dikandung. Ini kerana dengan pengambilan 4 biji sehari dapat memenuhi keperluan kalsium untuk anda berdua..


Nak info lanjut tentang kalsium Shaklee boleh hubungi tira ya.

Salam Sayang dari Tira

Shaklee Simpang Renggam

SID : 1115221
Whatsapp Saya : 019-7700957
Cari saya di FB : A'thirah Aider

0 comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates