Ads 468x60px

Monday 23 November 2015

5 Manfaat Utama Vitamin E



(1) Mencegah kedut (Anti-aging)

Vitamin E menghalang penghasilan kedut dengan menyekat kerosakan radikal bebas. Ia merawat kedutan dengan meningkatkan pengeluaran kolagen, tisu perantara yang menyimpan elastisiti kulit. Vitamin E juga merawat kedutan dengan menyokong dan mempercepatkan pertumbuhan semula sel kulit baru.

(2) Parut

Parut merupakan tisu kulit degil yang disebabkan oleh terbakar, luka lama, pembedahan dll. Vitamin E mencegah dan membantu penyembuhan parut kerana ia bertindak dari bawah permukaan kulit untuk menghalang radikal bebas. Radikal bebas boleh menghalang penyembuhan kulit . Kuasa antioksida yang kuat di dalam vitamin E juga membantu dalam pengeluaran kolagen, yang memberikan keanjalan kulit.

(3) Jeragat

Jeragat pada kulit disebabkan oleh penuaan, kerosakan radikal bebas dan fungsi hati yang lemah. Vitamin E minyak menghalang dan pembaikan kerosakan radikal bebas. Apabila disapu kepada jeragat pada kulit, ia membantu melicinkan kulit kasar dengan pelincir membran sel dan menggalakkan pertumbuhan semula sel.

(4) Cuticles

Vitamin E adalah satu rawatan berkesan untuk cuticles yang kering dan retak. Vitamin E membantu kuku dan cuticles rehydrate dan melicinkan mereka serta mengelakkan retak masa depan.


Salam Sayang dari Tira

Shaklee Simpang Renggam


SID : 1115221
Whatsapp Saya : 019-7700957
Cari saya di FB : A'thirah Aider

0 comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates