Ads 468x60px

Friday 28 August 2015

Vitamin B Membantu Dalam Fungsi Sistem Pertahanan Tubuh Dan Saraf Yang Sihat

Sakit saraf bukan saja melibat saraf yang berada di anggota tubuh seperti tangan dan kaki. Ia menyebabkan rasa kebas, tiada kekuatan untuk bergerak dan ada kalanya terasa sakit cucuk mencucuk.

Sakit saraf juga menyebabkan pesakit mengalami sukar bernafas, masalah penghadaman dan masalah penglihatan dan pendengaran.

Apa yang lebih merisaukan ia boleh menyebabkan rasa kemurungan, tidak bersemangat dan letih pada diri pesakit.


Setiap komponen dalam vitamin B Complex Shaklee memiliki fungsi khusus. Vitamin ini membantu dalam fungsi sistem pertahanan tubuh dan saraf yang sihat. Ia juga membantu dalam penghasilan sel darah merah dan mampu mencegah anemia.

Kekurangan vitamin B Complex Shaklee boleh melemahkan sistem saraf dan mengganggu fungsi otak yang mana akan meningkatkan lagi risiko penyakit jantung. Kekurangannya juga boleh menyebabkan pembentukan sel abnormal dan boleh mengakibatkan anemia.

Selain itu, kekurangan vitamin B Complex Shaklee juga dikaitkan dengan masalah seperti depresi dan kehilangan memori. Terdapat beberapa keadaan di mana kekurangan vitamin B Complex akan menimbulkan masalah kesihatan seperti keletihan, sesak nafas, insomnia, kurang konsentrasi dan mudah tersinggung.

Jika anda ingin mendapatkan maklumat lanjut tentang Vitamin B Complex keluaran Shaklee dan cara membuat tempahan, boleh hubungi tira. Segala pertanyaan dari anda akan tira jawab dengan segera dan sebaiknya. In Shaa Allah.

Salam Sayang dari Tira

Shaklee Simpang Renggam

SID : 1115221
Whatsapp Saya : 019-7700957
Cari saya di FB : A'thirah Aider

0 comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates