Ads 468x60px

Wednesday 22 October 2014

Cara dan tips ingin hamil..

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia para pembaca...

Hari ni saya nak share satu story pasal seorang sahabat saya (ana) yang ingin hamil setelah anak pertama beliau kembali ke rahmatullah setelah 3 bulan kelahiran akibat jangkitan kuman...

Pada pertengahan ogos 2014, ana mesej saya kat facebook dan bertanya tentang apa fungsi GLA Complex... Saya tanya kat ana, kenapa ana nak tanya pasal GLA Complex... Then baru ana cakap yang dia nak sangat mengandung lagi.. So, bila saya dah huraikan pada ana, ana pun bersetuju untuk beli satu botol.untuk permulaan..

Di pendek kan cerita, saya arahkan ana makan GLA ni pada hari pertama uzur untuk bulan tu.. So ana start makan pada 26hb Ogos 2014 selama 14 hari... Untuk pengetahuan anda, ana bukan dapat tips makan je, tapi ada tips2 rahsia yang saya ajarkan pada ana.. Anda nak tips tu?? Kene la pm saya ya...

Saya memang monitor ana setiap minggu untuk tahu perkembangan  terkini ana ni.. Then pada 3hb September 2014, dalam kol 4ptg, ana tetibe whatsapp saya... Ni adalah perbualan yang antara sya dan ana :-

Ana :  tira, GLA ni kacau period ker??
Tira : Tak kacau sebab GLA ni stabil kn period... Kenapa??
Ana : Ana tak period seminggu dah... Tu yang tanya...
Tira : G beli pregnancy test.. Dah test ke blom??
Ana : Hihihi.. Belum... Takut...
Tira : Tak mo takut. Ada rezeki pasti ada... Ari ni beli, esok pagi2 bg tira keputusan ok...
Ana : ok.. Tapi takut ana terlalu berharap..
Tira : Jangan berharap... Doa banyak2 k.. Esok pagi bagun tido terus test..

Keesokkan hari.... Pukol 11.30... Ana whatsapp saya....

Ana : Tira!!.....
Tira : Yup.. Kenapa???
Ana : Tengok ni... ( ana send gambar yg kt bawah tu)
Tira : Alhamdulillah.... Tahniah.... Ana mengandung..
Ana : Betul ke ni???
Tira : Betul... Confirm!!.... Alhamdulillah....
Ana : Alhamdulillah...
Tira : Dah g rehat2... Tak mo buat keje berat2.. Jage baby elok2 ok...


Wahai pembaca sekalian.. Ni la kisah salah seorang sahabat saya yang hamil dengan usaha nya... Alhamdulillah.. Sya hanya bantu anda memberi tips tapi anda yang lakukan... Dan berdoa kepada Allah...

Jika anda nak saya bantu anda, anda nak tips eksklusif dari saya, jangan segan-segan... Anda boleh terus hubungi saya... Saya pasti membantu anda...

Salam sayang  dari saya

Shaklee Simpang Renggam

SID : 1115221
Whatsapp Saya : 019-7700957
Cari saya di FB : A'thirah Aider
LIKE page Saya : Azalea Beauty & Healthcare

1 comments:

cksabihah said...

kan??!! Allah bagi rezeki, tp kita wajib usaha ^_^ tahniah buat ana...

Post a Comment

 
Blogger Templates